[Lomba Blog] UMY Nasibku



Kota Yogyakarta bukanlah tujuan yang utama setelah saya menyelesaikan SMA, saya berasal dari Kota Banjar Patroman, Jawa Barat. Awalnya Bandung tetap menjadi pilihan saya, saya memilih universitas di Bandung, tepatnya di tempat yang berbeda dengan nasib saya sekarang. Saya mengambil jurusan Matematika yang sampai saat ini masih dijadikan Universitas favorit. Namun Allah memiliki rencana yang lain buat saya, yang justru memberikan kesempatan yang terbaik buat saya untuk memberikan yang terbaik untuk semua. Karena saya pernah mendengar kalimat, yang menurut saya maknanya sangat bagus secara substansial, kalimatnya seperti ini : "belum tentu yang terbaik buat kamu itu baik dimata Allah, karena bisa jadi yang buruk menurut kamu justru sebaliknya itulah yang terbaik " inilah yang saya jadikan motivasi buat saya, dan ternyata Pertanianlah yang dipandang sebelah mata oleh kebanyakan orang, kini telah menjadi pilihan hidup saya.


 

Yogyakarta kota Indah, sebelumnya saya belum pernah menginjakkan kaki di Yogyakarta, dan ini baru kali pertama saya adaptasi dengan Yogyakarta yang umumnya sangat jauh berbeda dengan kota Banjar, Yogyakarta yang ramai dengan Banjar yang hening. Dan saya juga belum banyak tahu tentang Universitas yang menjadi pilihan saya sekarang, Universitas Muhammadiyah Yogyakarta. Saya hanya tahu sekilas dengan browsing di internet, namun saya yakin bahwa UMY akan menjadi pelabuhan terakhir bagi saya. Dan mengantar kan saya kepada ambisi untuk Going abroad. Saya sangat bersyukur, karena di Yogyakarta saya tidak sendirian. Saya memiliki saudara di kota Yogyakarta, namun saya harus hidup mandiri. Perjalanan ke Yogyakarta ditempuh selama kurang lebih enam jam, alhamdulillah saya dapat selamat sampai tujuan. Pada saat itu kereta menjadi pilihan transportasi saya, karena biaya yang tidak memungkinkan saya untuk naik bus. Saya bukan dari keluarga yang berlebihan, oleh karena itu saya harus ekonomis dalam hal apapun itu, termasuk dengan biaya perjalanan tadi.


Welcome to Yogyakarta, selamat datang di Kampus Universitas Muhammadiyah Yogyakarta. Mau jadi apa saya setelah ini? apakah hanya menjadi mahasiswa KKR (Kuliah, Kampus, Rumah)? Saya sudah memantapkan niat saya di UMY, karena kepercayaan publik kepada UMY dengan image bahwa UMY adalah Universitas Terbaik di Kota Yogyakarta dan sudah mendapatkan penghargaan Universitas terbaik kedua seindonesia serta Peringkat 51 seasia tenggara. Sudah sepatutnya saya bersyukur dan bangga terhadap takdir saya. Namun, apa yang harus saya lakukan dengan semua nasib yang saya punya? Jawabannya ada pada diri sendiri, walaupun banyak orang yang memberikan paradigma dan asumsinya, namun jika diri belum realisasi akan gelar sandangnya sebagai Mahasiswa, semua akan sia-sia. Maka dari itu jadilah mahasiswa yang idealis dan bukan pragmatis, termasuk diri saya sendiri yang diterima sebagai mahasiswa Pertanian. Siapa lagi generasi bangsa yang akan memperbaiki alam ini yang sudah mulai rusak oleh tangan-tangan yang tidak bertanggung jawab seperti fenomena yang terjadi saat ini. Banyak opini yang berbeda dari masyarakat jika ditanya tentang pandangan mereka terhadap keadaan lingkungan sekarang, masing-masing punya asumsi sendiri yang tidak bisa dikatakan mutlak salah jika dilihat dengan fakta yang ada di alam saat ini, karena teori dan praktisnya yang tidak seimbang, ada yang berpendapat bahwa “alam ini akan baik-baik saja jika kita jaga dan pelihara dengan baik”. Tapi kata-kata tersebut hanya omong kosong jika tidak direalisasikan. Inilah tugas mahasiswa, sebagai generasi penerus bangsa yang harus memberikan penjelasan bahwa pentingnya menjaga dan memelihara lingkungan.


Let's be the best, inilah satu kalimat yang harus dimiliki oleh setiap mahasiswa, perlu kita ketahui, bahwa orang yang pintar akan dikalahkan oleh orang cerdas, namun orang cerdas akan dikalahkan oleh orang beruntung. Setiap orang bisa menjadi orang yang beruntung, bagaimana caranya? Pintar dan cerdas bisa dilakukan dengan belajar, maka dia akan menjadi orang yang pintar dan cerdas, namun apakah demikian dengan orang yang beruntung? Apa yang bisa dilakukan oleh orang yang beruntung? Hanya ada satu cara yang bisa dilakukan untuk menjadi orang yang beruntung yaitu, dengan mendekatkan diri pada Allah, karena rezeki hanya Allah yang tahu, keberuntungan datangnya hanya dari Allah, semakin dekat seorang hamba kepada Allah akan semakin cinta Allah padanya, dan pintu rezeki akan terbuka lebar buatnya, dan keberuntungan pun akan menghampirinya.


Anda membaca artikel [Lomba Blog] UMY Nasibku dan anda bisa menemukan Anchor Text artikel dengan url http://bloggerimportir.blogspot.com/2011/10/lomba-blog-umy-nasibku.html.


Backlink here..

Description: [Lomba Blog] UMY Nasibku Rating: 4.5 Reviewer: seputarwisata.com - ItemReviewed: [Lomba Blog] UMY Nasibku


Shares News - 00.21


Share your views...

238 Respones to "[Lomba Blog] UMY Nasibku"

«Terlama  
‹Lebih tua
  201 – 238 dari 238   Lebih baru›   Terbaru»
sex chat mengatakan...

Things that are a little among teenagers?


bandar taruhan bola mengatakan...

Excellent read. I just passed this onto a friend who was doing a little research on that. He just bought me lunch since I found it for him! Therefore let me rephrase: Thanks for lunch!


cheap traffic mengatakan...

When are you going to post again? You really entertain me!


internet marketing mengatakan...

Is there a way to keep track of blogs like this one?


make a website mengatakan...

Do you know this website is suggested by a number of other blogs? Nice stuff. Thanks very much!


Odpowiedzialność za firmę mengatakan...

Somebody essentially help to make seriously posts I would state. This is the first time I frequented your web page and thus far? I amazed with the research you made to create this particular publish incredible. Wonderful job!


web video production mengatakan...

What is just a little among young adults?


christmas tree shop mengatakan...

How is it that just anyone can write a weblog and get as popular as this? Its not like youve said anything incredibly impressive more like youve painted a pretty picture more than an issue that you know nothing about! I dont want to sound mean, here. But do you seriously think that you can get away with adding some quite pictures and not genuinely say anything?


Erin Bunck mengatakan...

I am just starting out and want to get a blog started..


Watch Mission Impossible 4 Online mengatakan...

I dugg some of you post as I cogitated they were extremely helpful very useful


office install mengatakan...

Hello there I love your post http://www.ofis.getlisted.co.nz/


Annika mengatakan...

Nice write, cool page design and style, stick to the great work


lelo mengatakan...

One of the more impressive blogs Ive seen. Thanks so much for keeping the internet classy for a change. Youve got style, class, bravado. I mean it. Please keep it up because without the internet is definitely lacking in intelligence.


commercial equity loan mengatakan...

Thank you for the helpful tips! I would never have gotten this by myself! Is it alright to reference part of this on my website basically include a backlink to this webpage?


Best Credit Card mengatakan...

Awseome article, I am a big believer in writing comments on blogs and forums to let the blog writers know that they’ve added some thing advantageous to the world wide web!


sexe toy mengatakan...

What are you stating, man? I recognize everyones got their own thoughts and opinions, but really? Listen, your weblog is cool. I like the work you put into it, specifically with the vids and the pics. But, come on. Theres gotta be a better way to say this, a way that doesnt make it seem like everybody here is stupid!


anti aging skin care mengatakan...

Your first feeling is produced because when you look. Beautiful and nutritious pores and skin is the most important component of an incredible search and it is the first thing with feeling better. Figure out how to nurture skin plus guide your epidermis age group with dignity by using these skin care suggestions. Please keep in mind, conserving more youthful skin tone much simpler than looking to maintenance pores and skin that is abused for a long time.


Tarot mengatakan...

Just considered I would remark and say awesome theme, did you code it on your possess? Really looks excellent!


gafas mengatakan...

Thanks for taking a few minutes to debate this, I feel strongly about it together with love learning more on this topic. If potential, when you achieve expertise, would you thoughts updating your blog with extra data? This can be very useful for me.


psychic mengatakan...

I have simply started a small search engine optimization consultancy business and the regular earnings factor isn't a major worry for me, as I've a quantity of clients who pay in monthly installments. The one factor that I discover arduous is understanding while to stop paintings and after I can actually start it. I've a young household so time is a major concern for me. http://www.lifereader.com.au/psychics/psychic


internet marketing tools mengatakan...

If you really want you can look the other way not talk about it. The actual truth comes with getting honest with yourself and unfortunately your goals. Generally this will trigger a mistaken and unproductive life.


miami DUI attorney mengatakan...

please, re-upload this ??? thanks !! xoxo


Brandi Belle mengatakan...

I visited your site from yahoo and it greatly helped me out. Thank You.


Many Zuehlke mengatakan...

Weight Ladder is a blog specifically written for people who want to lose weight. I’m not sure who writes the site, but they are putting out quality posts almost everyday.


Roberta Yonkers mengatakan...

I conceive this internet site holds some very excellent info for everyone. "I have learned to use the word 'impossible' with the greatest caution." by Wernher von Braun.


Watch Carnage Online mengatakan...

I've recently started a website, the information you provide on this website has helped me tremendously. Thanks for all of your time & work.


domowe wnetrza mengatakan...

Excellent write-up, I will be typical guest of one?azines site, sustain inside the nice work, and It?ersus going to be a consistent website visitor for some time. ?Each of our ideas tend not to really blossom straight into fruition right up until we have expressed the crooks to someone else.? by simply Level Twain.


prediksi bola liga inggris mengatakan...

I have been absent for a while, but now I remember why I used to love this web site. Thanks, I’ll try and check back more frequently. How often do you update your website?


tyre rack mengatakan...

wohh precisely what I was looking! , thankyou for the fantastic medical care peaks .


gafas de sol carrera mengatakan...

Im going nuts this evening.


porno filmy mengatakan...

I have read a few good stuff here. Definitely worth bookmarking for revisiting. I surprise how much effort you put to make such a excellent informative web site.


Abdelhadi mengatakan...

I've gone ahead and included a link back to your internet site from one of my clients requesting it. I have used your site URL: http://blog.umy.ac.id/awalludin/lomba-blog and blog title: Awalludin Fajri » Blog Archive » [Lomba Blog] UMY Nasibku to make certain you get the correct anchor text. If you woud like to check out where your link has been placed, please e-mail me at: gabriellelevy@yahoo.com. Appreciate it


feine Weine mengatakan...

Excellent read, I just passed this onto a friend who was doing a little investigation on that. And he really bought me lunch because I discovered it for him smile So let me rephrase that: Thanks for lunch!


Herminia Nunnelley mengatakan...

Hey very nice blog!! Man .. Beautiful .. Amazing .. I will bookmark your website and take the feeds also…I'm happy to find so many useful info here in the post, we need develop more strategies in this regard, thanks for sharing. . . . . .


Smokeless Image Volt mengatakan...

One of the more impressive blogs Ive seen. Thanks so much for keeping the internet classy for a change. Youve got style, class, bravado. I mean it. Please keep it up because without the internet is definitely lacking in intelligence.


cheap fans mengatakan...

Did you hear around the Scottish drag queen? He wore pants. -Lynn Lavner


hypnotherapy london mengatakan...

I adore what you posted. I truly agree with what people wrote.


Best Seo Software mengatakan...

Hi there! I was interested to know if setting up a weblog such your own: http://blog.umy.ac.id/awalludin/lomba-blog is tough to do for unskilled people? I have been wanting to develop my own blog for a while now but have been turned off because I've always assumed it demanded tons of work. What do you think? Regards


«Terlama ‹Lebih tua   201 – 238 dari 238   Lebih baru› Terbaru»

Posting Komentar